Miorita cu depresie ostilã

Incearca sa ii explici oricarei natii de prin zona asta (aici incluzind si kosovarii) cum vine treaba cu ciobanul care isi accepta soarta atunci cind este avertizat ca va fi omorit si vei vedea cum se casca niste ochi mari si o figura ciudata dupa care va urma intrebarea :

Ba esti nebun ? Cum sa faci asa ceva ? da ce esti prost ? ei bine, da ! darth-vader-epic-fail

Ce face el in loc sa ia bita si sa-i bata pe cei doi conspiratori (sau sa le rupa oasele) ? sta si plinge. Cu clasicul discurs “ca asa a vrut domnul” numai ca de data asta domnul sau Domnul (la alegere)  a vrut ca ceilalti doi sa fie mai smecheri si sa ii fure oile.

Oaia, ii spune ce trebuie sa faca, sa isi cheme un ciine sa se bata cu cei doi ipochimeni. La auzul acestor chestii ce face ciobanul ? Se tinguie !

De eşti năzdrăvană, tumblr_m1kr1zGILu1r47bczo1_500

Si de-a fi să mor

în câmp de mohor,

Să spui lui vrâncean

Şi lui ungurean

Ca să mă îngroape

Aice, pe-aproape,

În strunga de oi,

Să fiu tot cu voi;

si isi scrie testamentul.

 

Atit.

 

Ce  intelegem noi de aici. Intii intelegem ca din 44 in 89 ne-am acceptat soarta si ca ne-am meritat-o (sa nu dati cu piatra dar cam asta reiese de aici), ca in 89 a fost exceptia care confirma regula, si mai departe de atunci ne-am obisnuit, sau neam obisnuit sa traim vesnic intr-o criza, ca precedenta guvernare sa lase o “grea mostenire” si sa nu ne gindim decit la ziua de miine, lasind viitorul copiilor. Sau futurologilor.

Stiu ca vor fi unii care sa imi zic ca din cauza conditiilor sociale, onor cetateanul roman nu se poate gindi DECIT la ziua de miine.  (motane la  tine ma refer) Asa, dar tot el, cetateanul are ceva mai pretios, votul si  poate sanctiona sau alege. Se pare ca de fiecare data incepind cu duminica orbului din 1990 a ales prost sau din doua rele a ales raul cel mic.

Chiar nimeni nu s-a saturat de asta ?

P.S. vreau sa multumesc une Doamne care mi-a dat ideea.

7 comentarii

Din categoria Political Zombies, Uncategorized

7 răspunsuri la „Miorita cu depresie ostilã

  1. SirGolan

    fals … fals … fals hihihihi

    paragraful kosovarii? problema kosovo se exista taman pentru ca sarbiii cu catel si purcel, basca cu popa al mare in frunte, fujira din fata turcului, cam 38.000 zadrugi ~ 500.000 mii. Eu nu stiu 3 popare iuropene care au luptat mai mult ca noi in istorie, tu stii? 😉

    paragrafuv fatalismului mioritic ? de la franțuzu ala de Michelet cam toti astia mai mari ai noștri si cu o istorie temeinica la baza … l-au contrazis (Mishu meu drag, conu’ Eliade, Noica etc) 😉

    paragraful 44 in 89? uitarm de rezistenta din munti? de Brasov, de Valea Jiului? uitaram martiriu din inchisori? chiar cand a fost distrus ultimul grup de partizani? 😉

    pentru ochii mei verzi, uita-l pe boia … istoria temeinic trece prin Daicovici, Giuresci, Xenopol, Parvan, Bratianu, colosul Iorga si nu in ultimul rand prin Densusianu … dar in ruptul capului prin păcăliciu de boia.

    cu votu? aista-i ma grele, suntem popor de lider … cand avem lider … rasturnam munti … cand nu avem, șomăm. 🙂

    • Ziceam ieri pe Twitter: nu fatalismu-i baiul (aici mai avem de invatat), cat fascinatia pt luat gatu’ lu fratzane-tu. Cat despre luptat… av eau bunicii mei de la deal o vorba: „ne-a luptat cu toti, si cu tatarii, si cu turcii, si cu rusii si cu grecii – iar cand nu i-am mai razbatut, ne-am casatorit surorile cu ei… amaratzii!”

  2. Bine zis, dar cine naiba să voteze cu cap? Copiii papagalilor comuniști care altceva în afară de ”ni se cuvine” și ”moca” n-au învățat altceva? Cei care nici nu l-au prins pe Ceaușescu în viață, dar spun ”era mai bine pe vremea lui Ceaușescu”?
    De la bătrânii comuniști nu am așteptări. Ei trăiesc în lumea lor.
    Stai liniștit, nu prindem noi vremurile în care se va vota corect și nepătimaș.

  3. neagrigore

    Ar fi bine dacă Mioriţa ar explica cîte ceva din comportamentul nostru, ne-ar face să părem mai exotici. Tare-mi-e teamă că de fapt, în spatele poveştii ăsteai nu stă decît o intenţie de PR. Sincer, n-am crezut niciodată că tipu s-a lăsat ucis, ci mai degrabă că i-ar fi plăcut să creadă lumea că a fost atît de nobil încît a abandonat toate cele lumeşti. Cel mai probabil, plecase să muncească în Germania, într-o ceasornicărie, pentru că nu mai suporta mirosul de oaie.

  4. Incercam sa ma gandesc la ziua de maine, da’ m-a sunat D-zeu / Al de Sus. Nu-sh ce zicea ca era conexiunea proasta (thank you, Slovenia roaming), da’ am inteles ceva de vrabiile cerului. Pisicii din mine i s-a facut foame / pofta.

    Vorba postarii anterioare: dada dada dada…. tzara…

  5. Devii tot mai …subtil 🙂 Interesant articol 🙂 Parca are legatura cu niste comentarii…mai vechi 😛