Despre nefericire si orgoliu.

Motto: Victor Ponta – Asta e țara lui Băsescu, microfoane peste tot; Walesa – în țara asta trebuie să repar tot.                          

Cam asta este pe scurt:

Danezii nu au probleme de identitate. Nu-i interesează dacă lumea îi confundă cu suedezii și dacă cineva nu știe să le situeze capitala. Nu se burzuluiesc dacă nu poate nimeni să citeze un scriitor danez și nici nu văd cu ce le-ar crește fericirea dacă s-ar dovedi că strămoșii lor au inventat calul. Se uită blond în ochii lumii și zîmbesc mulțumiți de ceea ce au.”

Asta este concluzia la care a ajuns Dan Alexe vizavi de problema nefericirii la români. Şi are dreptate.

Întreaga fiinţă românească este impregnată pînă în cea mai mică legătură ADN de proverbul “Dacă moare capra mea să moară şi capra vecinului”.

shirt_snafu_regretstormtrooper_LRG

Am fost plecat un timp din ţară, am călătorit destul mai apoi, dar niciodată nu am zis că nu sînt român.

Sîntem supăraţi că englezii sînt împotriva noastră, facem campanii în care le explicăm că româncele sînt mai frumoase decît englezoaicele, nu că nu ar fi adevărat, şi totuşi…

Ne inflamăm că italienii rîd de noi în vreo emisiune de trei parale de la un post de televiziune.

Ce mai vaiet, ce mai zbucium! Toată presa romană vuieşte, se face breaking news, de parcă altceva nu ar mai exista pe lumea asta.

Bă! Nu sîntem buricul pămîntului. Nu am fost şi nici nu vom fi. Vom rămîne aceiaşi, la periferia Imperiului Otoman, aceiaşi care am creat câteva probleme pînă cînd s-au prins turcii că sîntem coruptibili şi corupţi.

Bă! Sîntem dincolo de Carpaţi, aici civilizaţia a ajuns mai tîrziu decît ştim noi. Argumentul ăla cu noi care am stat pavăză în fața otomanilor şi am fost la întretăierea a trei imperii nu ţine! Au mai fost şi alţii. Polonezii au fost împărţiţi de mai multe ori, ultima dată de Hitler şi de idolul comuniştilor români, Stalin. Da, bă, da’ diferenţa e că ei au luptat, diferenţa e că ei au dat un Popiełuszko, care a şi murit pentru libertate, şi polonezii au creat probleme comuniştilor şi ruşilor. Noi, cei mai mulţi am tăcut. Din păcate.

Bă! Nici un neam nu se ofuscă mai mult ca românul dacă se face mişto de el. Pînă şi evreii sînt mai permisivi la glume decît românii.

Noi sîntem mîndri ca Carpaţii, noi am fost neîngenuncheaţi pînă ne-au cotropit ruşii, turcii şi austriecii şi iarăşi ruşii. Noi sîntem mîndri că am decimat o generaţie pentru că un grupuscul numit PCR a ajuns la putere în România cu ajutorul lui Stalin.

Ne e frică să ne recunoaştem problemele, ne e frică să recunoaştem că sîntem la fel ca ceilalţi şi să ne bucurăm de viaţă.

Aşa sîntem noi, mîndri şi trişti. Şi nervoşi, perpetuu.

Comentarii închise la Despre nefericire si orgoliu.

Din categoria Greata cotidiana, Miorita laie laie bucalaie

Comentariile nu sunt permise.