Scurta de luni XII

Astăzi „Scurta de luni” va fi împărţită în două, frăţeşte cu un amic de pe un grup de Facebook care discută cu mine şi cu încă vreo cîţiva politică.

Partea I-a

Trei scurte de luni.

– Am un feeling că nici în 2014 nu veţi vedea asumări ale responsabilităţii şi demisii de onoare pe „dreapta”, chiar dacă din cele 5 partide multe nu vor face pragul iar cel mare probabil îşi va seta obiectivele abia în preajma alegerilor pentru a fi cît mai aproape de sondaje.

– Nu mai aşteptaţi degeaba să se întîmple „opoziţie”, opoziţia trebuie întîi exersată în propriile partide ori la noi nu există această cultură a disidenţei organizate, a contestării, a alternativei din interior. Puţinii oameni care îndrăznesc ori sînt îndepărtaţi, ori sînt sufocată de marea masă a adulatorilor ori pur şi simplu renunţa.

– Sîntem balcanici şi trebuie să acceptăm asta, indiferent de zonă (Vechiul Regat, Ardeal, Banat, Moldova, Dobrogea). Degeaba fac unii politicieni apel la valorile şi cultură anglo-saxonă (unii sînt chiar şcoliţi ani mulţi acolo) pentru că n-o practică. A se vedea cele două puncte de mai sus. Asumarea responsabilităţii, demisia de onoare şi respectul faţă de contestatarii propriilor idei (în fond cei ce pot constitui alternativa) sînt chestiuni de bază în politica anglo-saxonă şi complet inexistente la noi.

Am zis.

(sursa pozei aici)

Dacă vă număraţi printre cei care comemorează sau aniversaţi azi ceva vă rog să vă uitaţi la cifrele de mai jos. Fix de acolo ni se trage.

BZ_Wd3DCMAAjE0_.jpg large

Candidat Partid Nr de voturi Procente %
Ion Iliescu Frontul Salvarii Nationale

12,232,498

85,5

Radu Câmpeanu Partidul National Liberal

1,529,188

10,6

Ion Raţiu Partidul National Taranesc

617,007

4,3

Voturi nule/invalide  

447,923

Total  

14,826,616

100

Numar total de votanti  

17,200,722

86,2

(sursa aici)

Atît.

2 comentarii

Din categoria Dumb politics, Greata cotidiana

2 răspunsuri la „Scurta de luni XII

  1. Sorin Camner

    Complicat… Probabil ca, la nivel 1990, acela este motivul pentru care am ajuns unde am ajuns. Insa…. Daca castiga Campeanu unde ne aflam? Cat despre Ion Ratiu. Era prea idealist. Apoi, sincer, daca vorbim despre realitatea unui stat de drept, inclin sa cred ca ar arata mai bine scorul politic – partide. Pentru ca presedintele, in mod normal, n-ar trebui sa aiba alt rol in afara celui de reprezentant. Si, sa te astepti ca scorul din 90 sa ne reprezinte astazi este din nou un act idealistic. Pentru ca nici macar cei „informati” nu stiau mare lucru. Cu exceptia propagandei pe invers. In care, cel putin eu, credeam cu ardoare. Am votat, atunci, sageata. Si am votat CDR in 92 si 96. M-am lamurit. Mai ales ca, privind retrospectiv, atat in 92, cat si in 96, l-am votat pe cel propus de Senior. Care era si el idealist… Si am terminat analiza.

  2. neagrigore

    Mda, politicienii români tocmai au descoperit că dacă cooperează, maximizează şansele de cîştig. Opoziţia românească e o ruşine. Nu e opoziţie, ci mai degrabă joc de glezne pînă cînd vor avea ocazia să treacă la guvernare, din nou. E mai degrabă un concediu prelungit şi binemeritat, după dezmăţul guvernării.