Clovni tristi.

Reiau aici motto-ul de ieri: A flock of clowns îs called a desperation ca să se înţeleagă mai bine textul de mai jos.

În perioada anilor 80 există conceptul celor trei R: Reciclare, Reutilizare, Refolosire. Conceptul există şi acum puţin hipsterizat dar în plus este aplicat şi în politică.

1365517795-full

Ne-am săturat de PSD, PNL; PC, UNPR, USL, UDMR, PPDD, PDL! Ne-am săturat să nu mergem la vot sau să tot sancționăm prin vot negativ! Vrem alți oameni în spațiul public!” – din manifestul Fundaţiei Mişcării Populare.

Urmărea a fost înfiinţarea unui nou partid – Partidul Mişcarea Populară care s-a născut greu şi pînă la urmă a răzbi.

Dacă ne uităm la partidul ăsta constatăm că este de fapt un PDL 2.0 (ştiu, mă repet dar nu mă pot abţine) în care au ajuns o sumă de oameni din PDL 1.0.

Baconski, Papahagi, Funeriu, Elena Udrea şi 15 parlamentari brusc s-au regăsit în conceptele şi filozofia PMP.

Nu zic că nu e rău dar e cam brusc şi se cam contrazice.

Criza politicii românești vine din:

– lipsa unor doctrine clare, clădite pe valori și principii;

– lipsa unor politici coerente, izvorîte din doctrina partidelor;

lipsa oamenilor credibili și cinstiți care să le pună în practică;

– folosirea resurselor publice în scopuri personale sau de grup.

Prin urmare, e nevoie de crearea unui alt fel de partid, nu a unui alt partid. Partidul Mișcarea Populară propune o altă cultură politică, ca o alternativă la corupția si lipsa de viziune actuale.

În locul politicii de gașcă, propunem o politică de valori.

Programul Partidului Miscarea Populara [PDF]

Păi să mă scuzaţi dar care valori şi principia dacă în loc de noi politicieni voi veniţi tot cu ăia vechi? Care politici coerente? Care oameni credibili şi cinstiţi (nu spun aprioric că cei care sînt nou veniţi sînt necinstiţi dar totuşi…). Care cultură politică nouă dacă voi veniţi tot cu oameni vechi? Care politică de valori în momentul în care noii veniţi sînt cei vechi dar din camera de alături.

Aşa că să mă scuzaţi, adaug aici un text pe care l-am scris atunci cînd s-a înfiinţat Fundaţia Mişcarea Populară şi pe care mi-l asum şi acum:

                                                                                                                    

Draga doamnă, stimata Fundaţie,

Nu mai era nevoie de un partid, nu mai era nevoie de încă o formaţiune politică de dreapta care să vrea acelaşi lucru ca şi celelalte n! Partide de dreapta.

Nu de asta am nevoie.

Am nevoie de o formaţiune care să poată creşte în timp şi care să mă poată reprezenta. Nu neapărat în parlament de la inceput  ci în viaţa publică si mai apoi acolo unde se fac legile.

Am nevoie de unii care să transmită clasei conducătoare ceea ce vreau şi eu. Impozite mai puţine şi mai mici, predictibilitate politică şi fiscală, un stat care să nu se mai amestece în treburile mele, dictîndu-mi ce trebuie să fac.

Am nevoie de o clasă politică nouă în care minciună, mita şi politicianismul să nu îşi găsească loc. Nu vreau să mai văd promovate acelaşi figuri politice. Au început să îmbătrînească şi deja s-au plimbat pe la toate celelalte partide care îşi duc traiul în ţara asta!

Am nevoie de o justiţie funcţională care să nu treneze procesele la nesfîrşit, să îi achite pe infractori atunci cînd sînt vinovaţi, neţinînd seamă de culoarea lor politică, de ciclurile electorale, de Uniunea Europeană sau de MCV.

Am nevoie de o atmosferă normală în ţara ăsta şi cînd zic atmosferă normală, vorbesc de oameni pe care să îi văd zîmbind atunci cînd mă plimb şi nu oameni care să stea încruntaţi.

Nu am nevoie de dreptate socială ci de aplicarea corectă a politicilor sociale. Nu am nevoie de cineva care încurajeze traiul pe spatele statului, stat pe care tot eu să îl finanţez.

Şi mai vreau ca instituţiile statului să mă respecte, pe mine, încă cetăţean al acestei ţări, nu să îşi bată joc şi să mă transforme într-un biblioraft umblător.

Dragă fundaţie “Mişcarea populară”, mă aşteptam să devii partid, dar nu acum şi nu în urma unui aşa zis referendum organizat pe internet. Chiar dacă tu crezi că internetul înseamnă democraţie, nu este aşa. El înseamnă şi multă prostie, multă incultură toate acestea fiind asezonate cu o doză de fariseism bine mascat în hotărîre.

Cam atît.

2 comentarii

Din categoria Dumb politics, Greata cotidiana

2 răspunsuri la „Clovni tristi.

  1. Un partid nou… De ce nu? Mai ales atunci când lipsesc „doctrina clară, politicile coerente, oamenii credibili şi cinstiţi, resursele proprii şi legitime, cultura politică şi viziunile”. Aici avem însă piatra de împiedicare, legea partidelor.

    Din 1990 până acum, partidele politice româneşti s-au fabricat de sus în joc, pe structuri preexistente; măcar la nivel de model. Şi pe această structură, fondatorii s-au urcat cu liftul la ultimul etaj, l-au ocupat, au blocat liftul şi au pus cerberi în capul scărilor. Cum să fie un asemenea partid reprezentativ, când mai întâi este manufacturat şi abia apoi îşi caută un public?

  2. Jax

    Incultura,indolenta,inconsecventa,indiferenta,dar lista poate continua pâna se topeste zapada. Cei tineri si idealisti se cam sperie sa nu-i invinga sistemul,la urma urmei poti sa-i blamezi? Daca s-ar putea gasi o solutie cu rapiditatea cu care se gaseste o scuza,poate am avea o speranta.
    Dar avem internetul,e bun,e o unealta prea buna s-o reciclam,ma tem doar sa nu devina sofaua din cabinetul psihiatrului,ca ne prea comodizam si cu asta.