Despre lipsa de reprezentativitate si asigurarea sinecurilor.

După ce am citit articolul scris de George Damian pe blog-ul sau, “Slăbiciunile României, aceleaşi de ieri până azi” am rămas cu un gust amar, dîndu-mi seama că de fapt în românia nu s-a schimbat nimic. Nimic de foarte mult timp.

Citez : „cultura partidelor politice din România se reduce la dorinţa unei personalităţi de a-şi asigura un sprijin parlamentar, programele politice reale lipsesc.
Şi mai departe : „Numele partidelor din România nu trebuie luate ca o indicaţie a orientării lor, deoarece în multe cazuri acţionează chiar împotriva spiritului propriu denumirii.”
Sau şi mai şi : „Forţele active ale politicii româneşti nu sînt constituite de programe sau principii, ci de anumite personalităţi sau grupuri de persoane.”

OK !  Vedeţi ceva diferit de ceea ce se întîmplă azi ? Eu nu văd ! Şi atunci ce rost mai are această toată zbatere stînga, dreapta, cînd de fapt amîndouă sînt la fel sau şi mai rău stînga e dreapta iar dreapta e stînga. Partidele române nu au principii, nu au doctrină ci funcţionează numai că şi sinecuri pentru membrii lor mai potenţi financiar. Restul ? Ducă-se în pustii !

Mă uitam pe listele de candidaţi la alegerile europarlamentare şi vedem ce înseamnă lipsa de reprezentativitate. De la PSD, la PNL, trecînd prin PDL şi terminînd cu PMP se poate constata că pe de o parte alegerile europarlamentare sînt folosite pentru a da cîte o sinecură nevestei, amantei sau unuia de care vrei să scapi pentru că dacă ar fi liber prin cîmpia politică pe care zburdă partidul tău ar putea crea oarecare probleme, vezi cazul Monicăi Macovei care dacă ar fi atacată numai de corul bocitoarelor democraţiei dîmboviţene nu ar fost nimic de mirare dar mai mult este atacată şi de colegii ei de partid. De ce ? pentru că pot şi pentru că vor să se afirme.

Şi pînă la urmă de ce eu m-aş duce la vot ? De ce aş vota sau pe cine aş vota alegerile astea ? M-aş simţi reprezentat ? V-aţi simţit reprezentaţi în parlamentul european în ultimii ani ? Poate singura excepţie de la regulă o face Monica Macovei dar atunci spun că eu aştept implementarea soluţiilor ei nu numai în legislaţia europeană cît şi în cea română.

Oricare partid mai are o lună poate să mă convingă că este util votul meu, dar pînă atunci mai e cale lungă, iar sansele sint extrem de mici sau chiar tind spre zero.

Comentarii închise la Despre lipsa de reprezentativitate si asigurarea sinecurilor.

Din categoria Dumb politics, Greata cotidiana, Political Zombies

Comentariile nu sunt permise.