10 Mai pentru mine

Străbunica mea Margareta s-a născut în ziua de 10 Mai, anul 1903. Şi rege era Carol I.
În 1907 izbucnea răscoala de la Flămînzi, avea 4 ani.
În 1914 izbucnea Primul Război Mondial, avea 11 ani.
În 1916 România intră şi ea în război, avea 13 ani Şi rege era Ferdinand.
În 1918 Bucureştiul era ocupat de trupele germane, avea 15 ani şi era alergată pe stradă de cavalerişti germani care rechiziţionau orice vas de aramă.
Tot la 15 ani a văzut România Mare.


DSC_0786La 20 de ani se mărită, la 25 avea primul copil pe bunica (un monument de blîndeţe şi bunătate) apoi a venit pe lume şi al doilea copil. Şi Rege era Mihai I (partea I).
În 1940 a trebuit să îşi schimbe numele pentru ca să nu îi fie confiscată casa de către legionari.Şi Rege era Mihai I (partea a II a) cu numele, pentru că de facto şeful era Mareşalul Antonescu.
În 1944 şi-a văzut băiatul plecat pe front şi soţul murind.
În 1947 a venit comunismul şi i-a înghesuit cîţiva tovarăşi de luptă ai lui ion iliescu în casă. Mai tîrziu tovarăşii au plecat, furaseră casa altcuiva.
Apoi şi-a văzut fiica şi fiul căsătoriţi.
Au apărut pe rînd mama şi vărul ei.
Şi mai tîrziu am apărut eu.
În 1989 a văzut revoluţia de la geam.
În 1990 la primele alegri libere mi-a zis să nu votez niciodată comuniştii şi a venit la vot ca să pună ştampila pe ţărănişti.
M-a văzut alergat de mineri şi era să moară.
Strabunica mea nu a facut niciodata politica.
Străbunica mea a murit în 1993 într-o seară de noiembrie.

2 comentarii

Din categoria Sarbatori legale

2 răspunsuri la „10 Mai pentru mine

  1. La multi ani tuturor, mai ales mie! 🙂