Dezvrajirea vrajitilor

Ion Raţiu: „Voi lupta pînă la ultima mea picătură de sînge ca să ai dreptul să nu fii de acord cu mine! “.

Dezvrăjiţi avem pe toate drumurile.
Din păcate în ţara asta dezvrăjirea se realizează în minim trei şi maxim şase luni de la preluarea puterii de către magii care au vrăjit mulţimea.
Problema e de fapt a mulţimii care nu a înţeles că procesul democratic implică şi un alt element esenţial în actul de a ştampila un nume pe o hîrtie şi anume neuronul.

Tot ce au reuşit să facă partidele din alianţa USL de la înfiinţarea ei şi pină acum este să amorţească neuronul şi să vrăjească electorul.
Mai an, liberalii erau în alianţa cu PSD. Rezultatul era că tot ce spunea Antena 3 era bun tot ce zicea altcineva şi se abătea de la punctajul şi linia trasată era rău. Acum ei se străduiesc să arate ca un partid mare dar care nu mai are aer pentru că au încercat să urce Everestul fără mască de oxigen şi brusc s-au sufocat. Şi ei sînt dezvrăjiţi, uitînd, parcă, că atunci cînd au intrat în alianţă cu PSD vor fi sufocat. Iacă s-a întîmplat.

Atlasul de zoologie s-a îmbogăţit cu o sumedenie de personaje care au fost catapultate în politica română de către această alianţă. Rezultatul este ca grădina zoologică numită atît de pompos Parlamentul României s-a aglomerat cu exemplare din ce în ce mai ciudate. Becali, gen.

Cred că această propoziţie am mai scris-o o dată, nu-i nimic o repet: în decembrie 2012 după alegerile parlamentare toată naţia participantă sau non participantă la răzmerita Antenei 3 din iarnă lui 2011 spre 2012 care a dus la cererea guvernului Boc, se bucură mai ceva decît dacă România ar fi cîştigat Campionatul Mondial de Fotbal sau Marele Şlem la table pe echipe căci iată a venit USL la putere. Problema era că se rîdea şi dădeau cu diverse scatologii în noi ăştia care am recunoscut de la bun început de ce parte ne aflăm. În momentul ăla le-am transmis că cel puţin eu ştiu ce vine, ei vor fi surprinşi. Şi aşa au fost.

Pînă la urmă dezvrăjirea a fost rapidă, mulţi dintre ei s-au lămurit că justiţia nu e unuia sau a altuia, că sînt corupţi mai peste tot şi că ei trebuie pedepsiţi. Acum problema era dacă ei acceptau că şi toţi trebuie pedepsiţi pentru că unui corupt îi este uşor să spună că e un dosar politic. Pulimea (mă scuzaţi spectatori ai antenei 3, căci asta sînteţi) trebuia vrăjită. O mare parte a rămas încă aşa şi o recunosc eu am un caz în familie, dar ăla e grav şi a ajuns la psihiatru tocmai pentru că nu a înţeles că de magie trebuie să te aperi cu diverse vrăji anti magie.

Închei cu un mesaj dat de un liberal (care de altfel mi-este amic) vizavi de o traducere de la Antena 3.

“Biden către Băsescu: „You will be missed”. Traducere Cangrena 3: „Vremea lui Băsescu a trecut”.

A dracului de dureroasă e dezvrăjirea asta! Şi grea!

P.S. Tocmai am aflat că Tariceanu a revenit în PNL. Daţi-mi voie să rîd! Mwahahahahahahaahah !

2 comentarii

Din categoria Campanie 2014, Dumb politics, Greata cotidiana

2 răspunsuri la „Dezvrajirea vrajitilor

  1. Potrivită trimiterea la conceptul weberian al dezvrăjirii. Deşi el este utilizat aici oarecum părtinitor. Dezvrăjirea se referă la credinţele mistice disipate de cunoaşterea ştiinţifică. Extrapolând, putem vorbi de misticismul mantrelor propagandistice versus proba faptelor. Pentru dezvrăjire e nevoie însă, categoric, de mai mult decât de un neuron. 🙂

    Eu aş spune că dezvrăjirea de USL este de acelaşi semn cu dezvrăjrea de Băsescu. În ambele stări sunt de cei în continuare dependenţi de ritualurile teurgice promovate de cele două entităţi, cum sunt şi de cei care s-au desprins de farmece. Numai că lucrurile nu sunt în realitate atât de simple precum în basmele cu zâne bune şi zâne rele, cu binele care învinge întotdeauna răul, cu faptul că Făt Frumos este fără de prihană, iar Zmeul este întotdeauna reprezentantul silniciei. Cum se întâmplă de cele mai multe ori, cine pentru unii e zeu, pentru alţii e zmeu, deşi vorbim despre aceeaşi persoană.

    Promisiunea unui bine viitor nu e vrajă, dar devine astfel în momentul în care probele o anulează şi apoi, în ciuda evidenţei, ele sunt cele incriminate ori, de cele mai multe dăţi, revelatorul acelor probe.

    Din punctul meu de vedere, atât fenomenul USL, cât şi fenomenul Băsescu au conţinut, deopotrivă, seminţele propriului şi impropriului, iar la un moment dat unele au dat rod. Din păcate, mai mult rodul nedorit.
    În acelaşi timp, măsurând eu cu ideal-tipul acţiunile ambelor fenomene, nu mi-a dat un rău versus un bine, ci două rele, chiar dacă, ocazional şi alternativ, în grade diferite. Din acest punct de vedere, dacă am fost vreodată vrăjit, deşi nu cred asta, dezvrăjit sunt categoric. De toate vrăjile şi vrăjelile. 🙂

    P.S. Aşa a zis Raţiu, dar paragrazând spusele lui Voltaire, aşa cum i le-a atribuit Evelyn Hall, în „The Friends of Voltaire” (1906): « Je ne suis pas d’accord avec ce que vous dites, mais je me battrai jusqu’à la mort pour que vous ayez le droit de le dire. » Şi-i esenţa unui comportament democratic.

  2. iti asigur materiale de articole non stop prin inocenta mea, nu? :)))