Scurtă despre alegerile europarlamentare

Guest post – Uca

Să încerci să îi explici unui străin, posibil investitor în România, cum stă treaba cu politica pare uşor la prima vedere. Adică îţi imaginezi că a citit presa străină şi şi-a făcut o imagine cît de cît. Plus că a prins din zbor cîteva clişee, deci misiunea ar fi chiar uşoară.

BangingHeadCorupţie, baroni, stînga, dreapta, preşedinte, premier, parlamentari şi gata rezumatul. Cam aşa îmi imaginam şi eu că decurge discuţia, dar că de obicei realitatea politică bate imaginaţia jurnalistică.

El investitor, eu pierde vară care scrie mult, despre te miri ce. Şi din una în alta m-a pus să îi fac un rezumat scurt al scenei politice româneşti.

S-a dovedit a fi o misiune aproape sinucigaşă, pentru că mi-a fost greu să îi explic cine cu cine a făcut alianţe. Însă nu asta a fost problema cea mai mare. Ci faptul că m-a pus să pun degetul pe partidele de stînga, dreapta, centru şi să îi rezum într-o frază ideologiile după care se conduc.

Sincer vă spun că nu am avut ce să îi spun concret. Cînd i-am explicat că poţi diferenţia partidele între ele doar dacă eşti atent la cine pe cine dă vina, nu i-a venit să creadă.

Parcă nici mie nu mi-a venit să cred ce spuneam, pentru că atunci cînd repeţi cu voce tare chiar pare o inepţie SF. Dar din păcate asta este adevărul: stînga – dreapta – centru este mai degrabă un concurs de aruncat acuze şi întărit orgolii.

Aşa că rezultatul alegerilor europarlamentare nu face decît să întărească concluzia mea: nu s-a cîştigat pe programe, nici pe persoane, ci pe abilitatea unora de a fi mai vocali şi de a arăta mai repede cu degetul spre celălalt.

Plus că pentru mulţi politică se aseamănă cu situaţia în care unui străin îi place cum sună maneaua (că melodia îl face să danseze), dar nu înţelege cuvintele şi nici ce reprezintă fenomenul.

După ureche votează, după ureche cred şi după ureche dansează cum li se spune.

Comentarii închise la Scurtă despre alegerile europarlamentare

Din categoria Campanie 2014, Dumb politics, Guest post

Comentariile nu sunt permise.